Saturday 21 March 2015

Aktiviti Diriku 18/3/2015 - Melepak di firma guaman ayahku -TETUAN AZAM IDZHAM AZMAN & PARTNERS

18/3/2015 - RABU

Menjadi kebiasaan Ayahku, membawa aku dan adik ke pejabat setiap kali cuti sekolah.  Selain membantu membersihkan pejabat dan membuat kerja-kerja yang ringan, aku juga berkesempatan melihat sendiri bagaiman ayahku mengendalikan firma guamannya sendiri iaitu TETUAN AZAM IDZHAM AZMAN & PARTNERS.   Dapat juga duit saku tambahan.


Apa yang paling aku suka bila ke firma AZAM IDZHAM AZMAN & PARTNERS, dapat access internet berkelajuan tinggi. Apa lagi, aku download dan update semua games dan juga download file-file dari website untuk aku gunakan buat rujukan apabila start class semuala.
Aku banyak belajar subjek Matematik dari Youtube dan internet terutama bagi subjek Liner Algebra dan Calculus. Website kegemaran aku adalah Khan Academy (calculus), Brilliant (Liner Algebra), Ardentedu.com (Mathematics Olympiad) dan Acedemia.com.


Pada penghujung Mac ini, aku akan menduduki peperiksaan Kangroo Maths; apa lagi buat ulangkaji la. Kangroo Maths tak sesukar IMO maths. 

No comments: