Sunday 18 May 2014

JURNAL HARIAN 17/5/2014 SABTU & 18/5/2014 - AHAD

18/5/2014 - AHAD

Assalamualikum semua

Pagi ni bangun dengan ceria kerana semalam aku tidur melebihi 8 jam.  Sebaik sahaja habis sarapan pagi yang telah sediakan oleh Mummy (maggi goreng) terus belajar bahasa Peranchis, sambung yang tak habis semalam.  Atuk Abah dan Atuk Mama singgah sebentar hantar makanan iaitu murtabak dan keropok lekor goreng.  Terima kasih Atuk Abah dan Atuk Mama.

Petang ni ke Ampang Point untuk membeli bow-tie berwarna hitam untuk di pakai dengan jacket yang dibeli bagi makan malam kolej. Seterusanya menghatar kasut ke cobler. Seperti biasa meneruskan dengan ulangkaji pelajaran bagi subjek "Performing Arts" dan Pengajian Agama Islam.

Alamak aku sakit perut dan cirit berit..kena makan ubat cepat kerana esok ada 2 kertas lagi untuk dihabiskan.




17/5/2014 - SABTU

Malam tadi aku tidur di bilik kawanku Rawi.  Apabila bangun pagi aku dapati badan Rawi sangat panas - Rawi demam.  Pagi ini agak membosankan kerana semua blok di asrama mengalami gangguan letrik.  Nak caj telefon pun tak boleh, lebih membosankan lagi laptop yang dihantar untuk dibaiki masih belum sampai lagi.  Nak study keadaan tidak mengalakkan kerana panas dan berpeluh.  Hajat hati nak melepak kat wakaf pun tak boleh keran hujan lebat. 

Pada jam 11 pagi, keluarga ku sampai, alhamdullilah boleh balik ke rumah dan boleh buat ulangkaji. Sebelum balik kami makan tengahari di sebuah restauran Chine Muslim di Seksyen 8 Uncle Chan Muslim Food seterusnya bersembahyang zohor di Menjid yang berdekatan.

Kami singgah di Kenanga Wholesale untuk membeli baju bagi "college dinner'  pada 24/5/2014. Tema makan malam pada tahun ni 'black tie'.  Aku membeli jacket, kemeja putih dan beberapa kemeja untuk ke kelas. 

No comments: